Kazal: friss hírek
Kazal: gazdaság, bulvár, sport, belföldi, és külföldi friss hírek

Hamarosan brutális leépítést jelenthetnek be az európai autóiparban – Portfolio

0 0

- Hirdetés -

Az új technológiák látványos előretörés kiemelt témája lesz június 4-ei Járműipar 2020 online konferenciánknak, már csak pár napig jelentkezhet:

- Hirdetés -

A hét elején számoltunk be arról, hogy a Renault hamarosan nyilvánosságra hozhatja a létszámcsökkentésről és gyárbezárásokról szóló terveit, amelynek segítségével 2 milliárd eurós költségcsökkentést akar végrehajtani. Ezekről a tervezett lépésekről a vállalat menedzsmentje csütörtökön tárgyalt a szakszervezetekkel a Bloomberg beszámolója szerint. Az eseményt követően Franck Daout, a CFDT szakszervezet szóvivője adott hangot csalódottságának és elmondta,

A Renault már pénteken 15 ezer fős leépítést jelenthet be.

Ma reggel ez meg is történt, a vállalat hivatalos közleményében erősítette meg, hogy globális munkaerejét közel 15 ezer fővel kívánja csökkenteni a következő három évben. Kiemelték, hogy a Renault tervei szükségessé teszik, hogy a profitabilitás és fenntartható növekedés érdekében a munkaerő területén is átszervezésekre kerüljön sor.

EZEKET AZ ÁTSZERVEZÉSEKET ELSŐ SORBAN ÁTKÉPZÉSES ALAPON BELSŐ MOBILITÁSSAL, ÉS ÖNKÉNTES TÁVOZÁSOKKAL KÍVÁNJA MEGOLDANI A CÉG. AZ ELKÖVETKEZŐ 3 ÉVBEN EZ MINTEGY 4 600 MUNKAHELYET ÉRINT FRANCIAORSZÁGBAN, ÉS 10 000 TOVÁBBI MUNKAHELYET A VILÁG EGYÉB RÉSZEIN.

A terv főbb elemei a következők

A mérnöki költségek csökkentése és hatékonyságnövelése, a szövetség megerősített eszköztárának felhasználásával, megközelítőleg 800 millió euró megtakarítás:

  • Az autók tervezésének és fejlesztésének áramvonalasabbá tétele: csökkentik az összetevők diverzitását, és nagyobb hangsúlyt kap a szabványosítás, a Leader – Follower program az szövetség keretein belül
  • Erőforrás-optimalizáció: a stratégiai technológiai fejlesztések az Île-de-France-ban található tervezőközpontokba koncentrálódnak; a külföldi R&D központok és alvállalkozások újragondolásra kerülnek, nagyobb arányban kerülnek be a fejlesztési jóváhagyási körökbe a digitális eszközök

Termelés-optimalizáció: megközelítőleg 650 millió euró megtakarítás:

  • Az üzemek átalakításának felgyorsítása az Industry 4.0 szabvány általánossá tételével
  • Az eljárások továbbfejlesztése az új mérnöki projektekben: a digitalizáció és a „design to process” elv felgyorsítása
  • A globális termelési kapacitás felülvizsgálata, a 2019-es 4 millióról 2024-re 3.3 millióra (Harbour reference)
  • A termelésben dolgozók számának felülvizsgálata
  • A tervezett kapacitásbővítések felfüggesztése Marokkóban és Romániában, a csoport oroszországi termelési kapacitásainak adaptációja, a sebességváltó-gyártás racionalizálása világszerte
  • Franciaországban a termelés-optimalizációra négy munkahipotézis létezik, ezeket az érintettekkel, a helyi hatóságokkal és szakszervezetekkel közösen vizsgálják át
  • Konzultáció indul arról, hogy Észak-Franciaországban a douai-i és a maubeuge-i üzemek válnának ez elektromos autók és a kishaszonjárművek kiemelt központjaivá
  • Az Alpine A110 modell életciklusának lezárultával a dieppe-i üzemegység is átalakulna
  • Flins-ben bevezetésre kerül a körkörös gazdasági ökoszisztéma és egyben Choisy-le-Roi-ból is átkerül ide a gyártás
  • A Bretagne-ban található fémmegmunkáló üzem stratégiai felülvizsgálata.

A támogató funkciók magasabb hatékonysággal történű üzemeltetése mintegy 700 millió euró megtakarítással jár:

  • Ide tartozik az általános és marketing-költségek optimalizációja: magasabb szintű digitalizáció, szervezeti racionalizálás és a támogató funkciókhoz tartozó költségek csökkentése
  • Továbbá az egyes tevékenységek áttekintése az erőforrások hatékonyabb elosztása érdekében, amely a csoport core business tevékenységét érintő változásokat jelenti. Ennek a lépésnek a keretében a Renault részesedése a Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) -ben a Dongfeng Motorra száll, és a Renault márkájú, belső égésű motoros járművek forgalmazása megszűnik a kínai piacon

Ezeket a terveket a hatályos szabályoknak megfelelően ismertetik majd a munkavállalói képviseletekkel. A terv bevezetésének várható költsége 1.2 milliárd euró lesz.

Az előzményekről

Érdemes felidézni, hogy a Renault már a járvány előtt is szenvedett, ami az eladásokat illeti. Ennek eredményeként az autógyártó tavaly 10 év után először veszteséggel zárta az évet. Mindez természetesen érzékenyen érinti a francia államot is, amely 15 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a vállalatban. A stratégiailag fontos tulajdonrész, valamint a francia munkahelyek védelme érdekében Emanuel Macron már a héten bejelentette, hogy 8 milliárd eurós mentőcsomaggal támogatnák a francia autógyártást, ebből a Renault több milliárd eurós hitelre számíthat.

Mit hoz a jövő?

A jövővel kapcsolatban érdemes azt is elmondani, hogy Renault-Nissan-Mitsubishi hármas alkotta szövetség szerdán új stratégiával állt elő, amelynek lényege, hogy a szinergiahatások maximális kiaknázásáért nem csak az egyes régiókat, de az autótípusokat és a különböző technológiákat is felosztják egymás között, és minden területnek lesz egy „specialistája”, a cégszövetség más vállalatai pedig követik majd a „vezetőt”.

Címlapkép forrása: Christophe Morin/Bloomberg via Getty Images

Forrás: Klikk

Hozzászólások
Loading...

Ez a weboldal cookie-kat használ a tapasztalatok javítása érdekében.e'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Elfogadom További információk