Az anyósülésre ültetett Lázár leszólta Orbán vezetési stílusát, szerinte a miniszterelnök a szabályokat sem tartja be

„Már ötször ajánlottam föl, hogy én fogok vezeti, eddig mindig elhárítottad. Az Anikó azt mondta, hogy inkább add át a Jánosnak.”

Az anyósülésre ültetett Lázár leszólta Orbán vezetési stílusát, szerinte a miniszterelnök a szabályokat sem tartja be

„Add csak ide, add csak ide!” – mondja új videójában Orbán Viktor a kocsikulcsra mutogatva Lázár Jánosnak, aki közvetlenül előtte kérdezte a miniszterelnököt, hogy ő akar-e mindenképpen kormányozni, vagy nála maradhatnak-e a kulcsok.

Orbán és Lázár közösen adták át a 83-as út új, 36 kilométerét, az átadást pedig egy tesztvezetéssel dobták fel, a Magyar Közút egy melósautójával. Orbán nem engedte át a kormányzást Lázárnak, cserébe az építési és közlekedési miniszter végig Orbán vezetési stílusát ekézte. „Jézusmáriám, ha ezt túlélem!” – kezdte Lázár, aki aztán felsorolta a tudnivalókat:

„83-as út. 36 kilométer. 110 milliárd forint” – mielőtt az utóbbi adatot kimondta, sóhajtott egy nagyot, majd közölte Orbánnal, hogy „sebességhatárt be kellene tartani”. „105” - mondta erre Orbán, mutatva a kijelzőre, mire Lázár jelezte, hogy „igen, de az előbb 120 volt”. „Most láthatod, hogy forgalomban is tudok vezetni, nem csak üres autópályán” – mondta aztán Orbán, amikor elhagyták a frissen átadott szakaszt.

„Ez nagyon nagy megnyugvás számomra, mert az életemet kockáztatom. Már ötször ajánlottam föl, hogy én fogok vezeti, eddig mindig elhárítottad. Az Anikó azt mondta, hogy inkább add át. Inkább add át a Jánosnak. Volt egy ilyen alkalom. Közös biztonságunk érdekében” – reagált az anyósülésen aggódó Lázár, aki a videó végén egy ponton aztán arra is figyelmeztette Orbánt, hogy ott van előtte egy stoptábla.

Az építési és közlekedési miniszter a sóhajtozós 110 milliárdon túl egyébként más adatokat is megosztott velünk, elmondta, hogy 2000 kilométernyi új utat építettek, amiből 1300 „ilyen és ehhez hasonló”, 700 km pedig „gyorsforgalmi, ami autóút és autópálya.

„Eddig 50 perc volt Győr és Pápa, most pedig ez 26 perc lesz” – összegezte Lázár, aki szerint „ma Magyarországon 2010-hez képest magyar cégek tudnak vasutat és utat építeni”, és „semmiféle külföldi technológiára és cégre nincs szükségünk”.