Egy cég, 20 év, 270 millió liter tej

Az Alföldi Tej nem az a tipikus „nagyvállalat”, az ugyanis szövetkezeti konstrukcióban, 65 magyar tulajdonos, jellemzően állattenyésztő és mezőgazdasági mérnök szakember birtokában van The post Egy cég, 20 év, 270 millió liter tej first appeared on 24.hu.

Egy cég, 20 év, 270 millió liter tej

Túrógombóc, madártej, rántott sajt, túrós csusza, aranygaluska, sajtos-tejfölös lángos, tejbegríz, smoothie, kakaó, vagy csak egyszerűen csak egy szelet vajas kenyér. Talán nincs is olyan ember Magyarországon, aki ebből a felsorolásból ne tudna legalább egy olyan ételt választani, amelyet bármikor szívesen elfogyasztana. És bár a modern idők új étkezési szokásokat hoznak, a tejtermékek is haladnak a korral, így azok is megtalálhatják a nekik megfelelő finomságokat, akik valamilyen pluszt keresnek.

A tejtermékek olyannyira a mindennapjaink részét képezik, hogy talán már fel sem figyelünk arra, ha egy ételbe tejfölt teszünk, vagy néhány csokis keksz mellé megiszunk egy jó pohár tejet, esetleg egy adag saját készítésű tejszínhabbal dobjuk fel a délutáni kávénkat. Mégis az az évente átlagosan 60 liter tej és 20 kiló tejtermék, amelyet egy átlagos ember elfogyaszt Magyarországon, elmarad az európai uniós átlagtól.

Pedig a tejnek és a tejtermékeknek számos olyan tulajdonságuk van, amelyek előnyösek az egészség megőrzése szempontjából. Ahogy arra a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége is felhívja a figyelmet, a rendszeres tejfogyasztás támogatja az immunrendszert és szerepet játszhat a szív- és érrendszeri-, a vastagbél daganatos betegségei, a magasvérnyomás-betegség, az elhízás, a csontritkulás és a fogszuvasodás megelőzésében, fehérje- és kalciumtartalma pedig különösen a gyerekek és az idősek étrendjében játszik fontos szerepet, de minden korosztály számára hasznos. Főleg, hogy egy 2019-es vizsgálat szerint a magyar lakosság mintegy kétharmadának a kalciumfelvétele nem éri el az ajánlott mennyiséget.

270 millió liter tej

Éppen ezért a dietetikusok ajánlása szerint a felnőtteknek tanácsos napi fél liter tejet elfogyasztani, de aki inkább a laktózmentes termékeket választaná, egyre többféle formában találhatja meg ezeket a speciális tejeket, sajtokat, túrókat, vagy akár sajtkrémeket is, többek között az Alföldi Tej kínálatában.

Az idén 20. születésnapját ünneplő Alföldi Tej Kft. meghatározó szereplője a magyar tejiparnak, elég, ha csak annyit mondunk a termeléséről, hogy éves szinten közel 270 millió liter tejet dolgoz fel és mintegy 130 féle terméket állít elő. Ugyanakkor ekkora teljesítmény mellett is elmondható, hogy a cég nem az a tipikus „nagyvállalat”, az Alföldi Tej Kft. ugyanis szövetkezeti konstrukcióban, 65 magyar tulajdonos, jellemzően állattenyésztő és mezőgazdasági mérnök szakember birtokában van.

A cég a Fejér vármegyei székhely mellett debreceni üzemében összesen több mint 700 alkalmazottnak biztosít munkalehetőséget.  A székesfehérvári üzemben készítik az UHT, ESL és ízesített tejeket, valamint a poharas termékeket, így a kefirt, a tejfölt és a joghurtokat, míg Debrecenben készül a hagyományos rögös túró és a magyar vásárlók körében népszerű trappista sajt.

Az Alföldi Tej legnépszerűbb márkái, a 100 százalékban magyar gazdák által termelt tejből előállított Magyar Tej és a Riska a vezető tejipari termékek között találhatók és szinte minden kiskereskedelmi egységben elérhetők.

A Pure Milk termékcsalád az egészségtudatos- és minőségi táplálkozás alapelveit veszi alapul. A klasszikus alapcsalád, csökkentett cukortartalommal és hozzáadott édesítőszer nélkül érhető el. A Pure Milk+ termékek egyedülállóak a hazai piacon, hiszen a mangó-maracuja és az ananász ízű termékek innovatív módon 10 000 mg kollagént tartalmaznak.

A COOP magyar termék melletti elkötelezettsége

A COOP üzletlánc a hazai élelmiszertermelés elkötelezett támogatójaként a korábbi évek hagyományait követve immár 17. alkalommal szervezte meg a minőségi, magyar élelmiszer-előállítást és termékeket középpontba állító Coop Rallyt. A szakmai verseny 2006-ban indult útjára és napjainkig 143 Magyarországon működő gyártót és forgalmazót mutatott be. A rally csak egy példája annak, hogy a Coop milyen eszközökkel törekszik a hazai termékek népszerűsítésére, ugyanis az üzletlánc minden eszközt megragad, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a magyar termékek nemcsak finomak, hanem minőségiek, biztonságosak, ráadásul hazai alapanyagból, magyar munkaerővel és szakértelemmel készülnek.

 

Idén a verseny Nyugat-Magyarországon zajlott, így a teljes hazai élelemiszertermelést képviselő több mint 100 autóból álló mezőny többek között a hazai tejtermelés egyik legnagyobb szereplőjéhez, az Alföldi Tej székesfehérvári üzemébe is ellátogatott, ahol megnézték, hogyan készülnek hazánk legfinomabb tejtermékei.

Szponzorált tartalom

A cikk a COOP támogatásával készült.

The post Egy cég, 20 év, 270 millió liter tej first appeared on 24.hu.