Félmilliárdért reklámozná magát és rendezvényeit Schmidt Mária alapítványa

A Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Alapítvány milliárdokat kap az államtól működésre, így futja rá.

Félmilliárdért reklámozná magát és rendezvényeit Schmidt Mária alapítványa

Orbán Viktor családi jó barátja, Schmidt Mária történész vezeti azt a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Alapítványt, amely rendszeresen kap juttatást az államtól hol milliárdos költségvetési támogatás, hol ingatlan formájában. A szervezet most 500 millió forintot költene másfél év alatt reklámokra és komunikációra. Az Alapítvány korábbi hasonló tendereit a fideszes vállalkozó, Balásy Gyula cégei nyerték.

Média és kommunikációs szolgáltatások beszerzésére írt ki közbeszerzési eljárást a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Alapítvány. A feladat az Alapítvány tevékenységéhez kapcsolódó megyei és országos napilapokban, heti, kétheti és havi lapokban, közterületi hirdetési felületeken, elektronikus médiumokban (helyi, országos tv-, rádió csatornák) és online hirdetési felületeken való megjelenés és a kapcsolódó szolgáltatások elvégzése lesz. A keretszerződés a tervek szerint 18 hónapra szól, legfeljebb nettó 500 millió forint keretösszegig.

A nyertes ajánlattevőnek a következőket kell elvégeznie:

  1. kreatív marketing kommunikációs stratégia és márka-kommunikáció tervezése, üzenetek megfogalmazása,
  2. kreatív tervezés, megvalósítás és gyártás,
  3. médiatervezés, médiafoglalás,
  4. országos médiakampány lefolytatása,
  5. a lakosság egészét érintő társadalmi témával kapcsolatos esemény kommunikációjával kapcsolatos médiatervezési és vásárlási tevékenység,
  6. több hónapos, tervezetten 3 hónapos médiakampányok lefolytatása tv, rádió, online, print és közterület felületeken.

A felhívásra azok a cégek jelentkezhetnek, amelyeknek az előző három évben a nettó árbevétele elérte az 500 millió forintot, és a közbeszerzés tárgyából származó árbevétele a nettó 375 millió forintot. De a vállalkozásoknak többek között rendelkezniük kell legalább egy 2 hónapos időtartamú, kulturális intézmény rendezvényével kapcsolatos tájékoztató médiakampány tervezésére és megvalósítására vonatkozó referenciával, továbbá legalább 1 fő médiatervező/vásárló, 1 fő stratégiai tervező, 1 fő tervezőgrafikus és 1 fő PPC manager szakemberrel, akiknek legalább 3 év szakmai tapasztalatuk van.

Egyebek mellett előírás az is, hogy az ajánlattevőnek legyen MSZ EN ISO9001 és ISO/IEC 27001 tanúsítványa (vagy ezzel egyenértékű minőségbiztosítási dokumentuma), vagy épp a munkához szükséges szoftvere, illetve hozzáférése különböző adatbázisokhoz. A jelentkezőknek 1,5 millió forintos ajánlati biztosítékot is be kell fizetniük.

Az érdeklődők november 11-ig tehetnek ajánlatot, de nagy meglepetésekre aligha kell számítani. Az Alapítvány korábbi, 2019-es és 2021-es kommunikációs tendereit a kormánypropagandából gazdagodó fideszes vállalkozó, Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. nyerték – és nagy eséllyel ezúttal is ők lehetnek a befutók. A 2021-es kiírás alkalmassági feltételei ráadásul szinte teljesen megegyeznek a mostani felhívásban szereplő követelményekkel.

Jut is, marad is

A Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Alapítvány – amelyet 1999-ben az első Orbán-kormány hozott létre – „gondoskodik a magyar és közép-kelet-európai történelem, politika és társadalom tényeinek kutatásáról és elemzéséről, különös tekintettel az 1917-től napjainkig terjedő időszakra, a diktatúrák történetére és a magyarországi viszonyokra”.

Az alapítványt vezető Schmidt Mária jó kapcsolatot ápol Orbán Viktorral,

(például a lányának az adriai villájában nyaralt tavaly a miniszterelnök), de többek között ő a Terror Háza Múzeum főigazgatója, valamint a XX. Század Intézet és a XXI. Század Intézet főigazgatója is.

Schmidt Mária Orbán Viktor

Schmidt Mária (b), Orbán Viktor és Balogh Zoltán (j) 2015-ben. Fotó: Facebook

Az alapítvány rendszeresen kap juttatást az államtól hol milliárdos költségvetési támogatás, hol ingatlan formájában. Nem csoda tehát, hogy a szervezetnek jut félmilliárd forintja saját maga és a rendezvényei reklámozására, 1,5 milliárdja tanárok továbbképzésére, vagy épp 700 millió forintja a 2020-as Trianon-emlékév hirdetéseire.

Katus Eszter

Nyitókép: Schmidt Mária, a XXI. Század Intézet fõigazgatója az Identitás mint politikai fegyver címmel rendezett konferencián a Budavári Palotában, a Királyi Lovarda épületében 2024. szeptember 23-án. MTI/Soós Lajos

Source