Úgy kezdett autópályát építeni a kormány, hogy tudta, lesz majd közben egy szakasz, ahova nem építenek aszfaltos utat

Eleve számoltak vele, hogy az út közepén lesz majd egy szakasz, ahol nem építenek aszfaltos utat. The post Úgy kezdett autópályát építeni a kormány, hogy tudta, lesz majd közben egy szakasz, ahova nem építenek aszfaltos utat first appeared on 24.hu.

Úgy kezdett autópályát építeni a kormány, hogy tudta, lesz majd közben egy szakasz, ahova nem építenek aszfaltos utat

Az M6-os és M60-as autópálya Bóly és Mohács közötti kereszteződéstől épül új gyorsforgalmi út a hotvát határig, van azonban itt egy nagyjából 200 méteres szakasz, ahol nem épült aszfaltozot út. Az RTL Híradójának információi szerint „tervezési hiba” történt, egész egyszerűen ez a szakasz kimaradt a korábbi közbeszerzési eljárásból.

A Jobbik baranyai önkormányzati képviselője, Scwarz-Kiefer Patrik a Híradónak azt mondta, 2020 óta építik a szakaszt, de a kimaradó részre csak tavaly írtak ki közbeszerzési pályázatot. Ő úgy tudja, hogy a határig tartó autópályát egyébként rekordáron építették.

A hosszabb szakasz az egy rekordáron épült, kilométerenként 4,4 milliárd forintos áron, ami már csak azért is érdekes, mert a határ horvát oldalán ugyanaz az autópálya ugyanazon földrajzi körülmények között csupán 1,1 milliárd forintba került

– mondta a Jobbik politikusa.

A csatorna a kormánynál érdeklődött, hogy miként történhetett meg, hogy kihagytak egy 200 méteres szakaszt az építkezésből. A válasz az volt, hogy az érintett szakasz koncessziós szerződését még a Gyurcsány-kormány kötötte 2007-ben, a hiányzó részre a koncessziós társaságnak volt építési engedélye. Hozzátették, hogy eredetileg is számoltak azzal, hogy ezt a szakaszt csak a jogi kérdések rendezése után tudják megépíteni, de az engedélyeket úgy adták ki, hogy a forgalom a többi sávon ki tudná kerülni a hiányzó részt.

The post Úgy kezdett autópályát építeni a kormány, hogy tudta, lesz majd közben egy szakasz, ahova nem építenek aszfaltos utat first appeared on 24.hu.