Öngyilkos motor: 140-nél az autópályán robbant le a Nissan, ami egy szériahiba miatt milliós javításra szorult

Balesetveszélyes másodperceket élt át olvasónk, akinek a garancia lejárta után pár hónappal egy tervezési hiba miatt hatalmasat lassult a Nissan Juke-ja az autópályán. A szerelésre az első árajánlat egy 3,9 millió forintos motorcsere volt, Gergely ezután már kifejezetten örült, hogy 1,2 millióért javítható. Mit mond az importőr és a szerviz, illetve az igazságügyi szakértő?

Öngyilkos motor: 140-nél az autópályán robbant le a Nissan, ami egy szériahiba miatt milliós javításra szorult
Jelentős összegeket spórolhat bármely európai autógyártó, ha nem visszahívási akciót hirdet egy szériahibás típus megjavítására, hanem egyedi ügyként kezeli az eseteket. Ehhez minden jogi lehetőség adott, ha nem a fék vagy a futómű, esetleg bármely, a menetbiztonságot befolyásoló alkatrész romlik el, hanem például az autó motorja. Olvasónk esete jól tükrözi, hogy ez a szabály tökéletes kiskapu: Gergely újként vásárolt, gondosan karbantartott Nissan Juke-ja 73 ezer kilométer után, az M7-es autópályán robbant le, és a következő másodperceknél csak a hibafeltárással és a javítással töltött hetek voltak megrázóbbak. Az importőr szerint jelentős támogatást nyújtottak a nem garanciális autó hibájának elhárításához, de egy konstrukciós hiba nem garanciális ügy. Legalábbis nem kéne annak lennie.