Rogán megválaszolta, pontosan milyen dunai attrakcióra kapott ötmilliárdos támogatást Kreinbacher József cége

A legnagyobb magyar gőzhajóból csinálnának rendezvényközpontot és szállodahajót. The post Rogán megválaszolta, pontosan milyen dunai attrakcióra kapott ötmilliárdos támogatást Kreinbacher József cége first appeared on 24.hu.

Rogán megválaszolta, pontosan milyen dunai attrakcióra kapott ötmilliárdos támogatást Kreinbacher József cége

Rogán Antal az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának meghallgatásán Dávid Ferenc DK-s politikus érdeklődésére elárulta, hogy a IV. Károly gőzös felújítására adott ötmilliárd forint turisztikai támogatást a magyar állam – írja az Index. A DK gazdasági árnyékminiszter kérdésünkre elmondta, hogy a lapunk által nyilvánosságra hozott támogatásról van szó, melyet Kreinbacher József üzletember cége, a Chain Bridge Experience Kft. kapott.

A Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter elmondta, hogy a legnagyobb magyar gőzhajót rendezvényközpontként és szállodahajóként használják majd. Rogán szakmai vitát is említett a projekttel kapcsolatban, de Dávid Ferenc elmondása szerint Rogán nem fejtette ki, hogy pontosan mi is okozott nézetkülönbséget. Korábban sem a pezsgőkirály cége, sem a Magyar Turisztikai Ügynökség nem árulta el, hogy milyen budapesti attrakcióra kapott ötmilliárdos támogatást a cég, a hónap elején azonban Dömötör Csaba Vadai Ágnes kérdésére megírta, hogy egy új, a Dunánál megvalósítandó attrakcióra adott pénzt az állam.

A cégtől a 24.hu-nak a projekttel kapcsolatban korábban csak annyit írtak: „A Chain Bridge Experience Kft. a Kisfaludy Program által nyújtott vissza nem térítendő támogatást azonos összegű önrésszel egészítik k. Az így megvalósuló beruházásnak köszönhetően egy rendkívül egyedülálló és igazán különleges budapesti turisztikai beruházás valósul majd meg”.

A IV. Károly oldalkerekes termesgőzös 1917-ben készült el, ez volt a legnagyobb magyar folyami személyszállító gőzhajó. Ezen szállították végig a Dunán a Szent Jobbot 1938-ban, I. Szent István halálának 900. évfordulóján. Az Index 2019-es cikkéből kiderül, hogy a hajó túlélte a második világháborút és a szocializmust is, 1976-ig működött turistahajóként, majd előbb Budapesten, később Szegeden lett belőle állóhajó és a város egyik legismertebb látványossága. 2000-ben került a Szeged melletti tápéi öbölbe, ahol a felújítást várva végül „menthetetlen állapotig romlott. Mostanra a vízből alig kiemelkedő roncs maradt csak belőle”.

The post Rogán megválaszolta, pontosan milyen dunai attrakcióra kapott ötmilliárdos támogatást Kreinbacher József cége first appeared on 24.hu.